الجمعة 20 سبتمبر 2024 مـ 08:29 مـ 16 ربيع أول 1446 هـ
بوابة المواطن المصري

سماح أنور: «كل ما بتروحوا لدكتور التجميل بتزدادوا قبحا »

سماح أنور
سماح أنور

علقت النجمة سماح أنور على انتشار عمليات التجميل بين جميع فئات الشعب، معبرة عن رفضها لها.

قالت سماح أنور في فيديو عبر حسابها بموقع Facebook: "ربنا مخليك في أبهى وأحلى صورة، لكن انت قررت، استغفر الله العظيم، ربنا معملنيش في أحلى صورة ولا حاجة، لأ دكتور التجميل دا هو اللي هيخليني في أبهى صورة، كل ما بتروحوا لدكتور التجميل بتزدادوا قبحا".

وتابعت سماح أنور: أبويا كان بيقول لي كدة زمان، قبل التطور دا كله، كانت أمي مابتعملش الحاجات دي خالص، كانت زي القمر، وكان ناس كتير يقولوا لها ما تعملي رقبتك، وكانت تقول لهم ماينفعش حد يلعب في شغل ربنا ويحسنه لازم هيبوظه، وأنا شايفة كدة لحد انهاردة، كل الناس اللي عملت تجميل أنا شايفة انهم كانوا أحلى مليون مرة،

في سياق متصل، تشارك سماح أنور في بطولة فيلم "فرقة الموت" مع النجم أحمد عز ومن إخراج أحمد علاء الديب، ومن المقرر تجسيدها أحد الأدوار الرئيسية في الفيلم.

فيلم "فرقة الموت" بطولة أحمد عز، آسر ياسين، منة شلبى، محمود حميدة، بيومى فؤاد، عصام عمر، خالد كمال، رشدى الشامى، جيهان الشماشرجى وعدد آخر من الفنانين، والعمل من تأليف صلاح الجهينى وإخراج أحمد علاء الديب، وتدور الأحداث في إطار اكشن مثير ويجسد أحمد عز شخصية ضابط.

وشاركت سماح أنور في شهر رمضان الماضى خلال مسلسل الصندوق المكون من 15 حلقة وبطولة أحمد داش هدى المفتي، علي قاسم، سماح أنور، كريم سرور، بسام رجب، محمد التاجى، كريمة منصور، وعدد من ضيوف الشرف، منهم ريهام عبد الغفور، تارا عماد، أحمد خالد صالح من تأليف مصطفى صقر، وإخراج مروان عبد المنعم.

ويعرض لسماح أنور مؤحرا مسلسل "بطن الحوت" المكون من 15 حلقة، ومن بطولة محمد فراج، باسم سمرة، أسماء أبو اليزيد، يوسف عثمان، هاجر السراج، سماح أنور، عبد العزيز مخيون، تامر حبيب، حسام الحسيني، حسن أبوالروس، وآية عبدالرازق، وضيوف شرف منهم أمينة خليل، غادة عادل، بسمة، تامر حبيب، أحمد وفيق، ومن تأليف وإخراج أحمد فوزي صالح.