الأحد 8 سبتمبر 2024 مـ 06:42 صـ 4 ربيع أول 1446 هـ
بوابة المواطن المصري

صلاح عبد الله ينضم لفريق عمل مسلسل «العتاولة» مع السقا

صلاح عبد الله
صلاح عبد الله

تعاقد الفنان صلاح عبدالله على بطولة مسلسل "العتاولة" مع النجم أحمد السقا، والذي من المقرر عرضه خلال السباق الرمضاني المقبل 2024.

وتدور أحداث المسلسل في إطار اجتماعي شعبي، ومن ضمن أبطاله كلًا من طارق لطفي، باسم سمرة، مي كساب، هدى الإتربي، وحنان يوسف، ومن تأليف هشام هلال وإخراج أحمد خالد موسى.

وعلى صعيد آخر وجه الفنان صلاح عبدالله رسالة للإعلامية نجوى إبراهيم، وذلك بعد الانتقادات التي تعرضت لها من قبل متابعيها، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع الصور الشهير إنستجرام.

وكتب صلاح عبدالله في رسالته: ‏"اللي قالوا الكلام دا ياهانم لسانهُم عايز قطعُه ‏وأي شخص بالأخلاق دي نتجاهله ونقاطعُه ‏ولما جيتلك مع بنتي من ٨ سنين تقريبًا ومن كتر حبي فيكي وإحترامي وتقديري ليكي غنتلك ‏بإذن الله ليلة جميلة، مع ماما نجوى في بيت العيلة، وزي ماشفتي الكلام البصل ياريت تشوفي الكلام العسل والهاشتاج اللي إنتشر".

وكانت نجوى فؤاد ردت على منتقديها، حيث كتبت: "أول مرة أقرأ كومنتات كتير جدًا على حاجة نزلت، يا نهار أبيض على اللي اتقال، ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا، إنتو عايزيني أعتزل؟ ما ضروري الواحد يعتزل هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟ ممكن أعتزل الأسبوع اللي جاي لإني اتخنقت مش على آخر عمر الواحد ياخد الانتقادات دي كلها، بالراحة".

وتابعت: "الناس بتستكر على غيرها الابتسامة، وليه لازم كل الناس اللي بتضحك يبقى عندها ملايين؟ ما تقولوا الحمد لله.. يا رب أبقى زيه وبسم الله ما شاء الله، ومن شر حاسد إذا حسد، انتو إيه اللي يريحكم أعتزل؟".

واستكملت: "عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة، وعندي سرطانات، وعاملة 7 آلاف عملية، وهعتزل وهموت قريب، هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية أربي عيالي، أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكم.. حبوا بعض شوية".